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Re: Erfahrung mit Viagra-Zäpfchen
Und Viagra auf keinen Fall einnehmen, wenn "Nitrokörper" (z.B. Nitrospray) eingenommen werden. Da muss eine Pause von mind. 24 Stunden zwischenliegen.
Grüße
Ines & Chris
Re: Schweinegrippe & Schwangerschaft - erhöhtes Risiko?
Hallo,
wir sind zwar keine Ärzte, möchten trotzdem ein paar Infos zur Influenza vom Typ A/H1N1 loswerden.
Auf der Website des Bundesamt für Gesundheit der Schweiz haben wir Hinweise zum Thema Schwangerschaft/Stillen und der Influenza A/H1N1 gefunden.
Link zu den PDF-Dokumenten:
Influenza Typ A/H1N1
Influenza Typ A/H1N1
Dann möchte ich Fr. Dr. Wegmann etwas korrigieren. Da ich beruflich in der letzten Zeit öfter mit Patienten, die an der Influenza A/H1N1 erkrankt waren, zu tun hatte, kann ich nicht bestätigen, dass dies immer mit einem starken Krankheitsgefühl einhergeht. Oftmals sind die Symptome nicht viel schlimmer gewesen als eine "normale" Grippe.
Hier findet Ihr noch ein paar interessante Infos zu dem Thema:
http://www.pandemierisiko.info/
Grüße
Ines & Chris
Who goes abroad for fertility treatment, and why? First ever study of European patients shows large numbers crossing borders for reproductive therapies
ESHRE
29 June 2009
Amsterdam, The Netherlands: A substantial number of European patients travel to other countries for fertility treatment, both because they think that they will receive better quality care abroad and in order to undergo procedures that are banned in their home country says a study of the subject launched at the 25th annual conference of the European Society of Human Reproduction and Embryology today (Monday June 29). Study co-ordinator Dr. Françoise Shenfield, from University College Hospital, London, UK, said that this was the first hard evidence of considerable fertility patient migration within Europe. “Until now we have only had anecdotal evidence of this phenomenon,” she said. “We think that our results will be of considerable value to patients, doctors, and policymakers.”
During a one-month period, the ESHRE Task Force analysed data from participating clinics in six European countries: Belgium, the Czech Republic, Denmark, Slovenia, Spain and Switzerland. Clinics were asked to provide questionnaires to patients coming from abroad for treatment. The questionnaires asked about their age, country of residence, reasons for travelling to another country for treatment, which treatment they had received, whether they had received information in their own language, how they had chosen the centre they were attending, and whether they had received reimbursement from their home country’s health system. A total of 1230 forms were completed and returned.
“This may not seem to be a very high number,” said Dr. Shenfield, “but it reflects only one month of events in a limited number of centres in six countries. The total number of treatment cycles per year can be estimated by extrapolating our monthly data to a year and by assuming that the centres represent no more than half of the centres in each of the countries studied. This leads to an estimate of at least 20 000 to 25 000 cross-border treatment cycles per year in these countries. It is, however, difficult to derive a number of patients from these numbers as patients receive more than one cycle to obtain a pregnancy, the mean number depending on the type of treatment.”
Almost two-thirds of the patients surveyed came from four countries, with the largest number coming from Italy (31.8%), followed by Germany (14.4%), the Netherlands (12.1%) and France (8.7%). In total, people from 49 countries crossed borders for fertility treatment.
The main reason for going abroad for fertility was to avoid legal restrictions at home; 80.6% of the German patients surveyed have this as their primary reason, 71.6% of Norwegians, 70.6% of Italians, and 64.5% of French. Difficulties of access to treatment were cited more by patients from the UK (34.0%) than those from other countries.
Age also played an important part in the decision to travel for treatment. The average age across all countries was over 37.5, but German and UK patients tended to have a much higher age profile with 51.1% of Germans being aged over 40 and 63.5% of British. Civil status also varied between countries; overall 69.9% of all women were married and only 6.1% single. But 82% of Italian women were married, while 50% of French women were cohabiting (often in same sex couples), and 43.4% of Swedish women were single.
The majority of respondents (73%) were seeking assisted reproduction treatment (ART) only, as opposed to 22.2% intrauterine insemination (IUI), and 4.9% both ART and IUI. These figures also varied between one country and another; there was a majority of IUI treatments for French (53.3%) and Swedish (62.3%) patients, with a majority of ART for most other countries.
Fertility treatment abroad is poorly reimbursed, says Dr. Shenfield. “Only 13.4% of the patients we surveyed received partial reimbursement, and as few as 3.8% were reimbursed totally for their treatment.”
The most generous country was The Netherlands, with a partial or total reimbursement of 44.4% and 22.1% of patients. In France, patients could only be reimbursed for overseas treatment where there was a delay at home, and treatment that was illegal at home, for example for single women or homosexual couples, was not reimbursed at all.
“This was a pilot study carried out in a small number of countries, and hence has limitations,” said Dr. Shenfield. “However, it confirms information already gathered by patient support groups and reported in the media. For example, Spain and the Czech Republic are popular destinations for oocyte donation; Swedes travel to Denmark for insemination, and French to Belgium.
“It has also enabled us to have concrete proof of the large numbers of Italians who cross borders to obtain treatments which were made illegal under the 2004 legislation, or because by doing so they will receive what they perceive to be better quality treatment. This may mean, for instance, the possibility of embryo freezing,” she said.
In another study, Professor Guido Pennings from the University of Ghent, Ghent, Belgium, looked in more detail at the situation in his own country. Sixteen out of the 18 Belgian reproductive medicine centres which were licensed to handle oocytes and create embryos were surveyed on the nationality of foreign patients coming for treatment between 2000 and 2007, as well as on the type of treatment for which they came.
The researchers found that, since 2006, the flow of foreign patients into Belgium had stabilised at around 2100 patients per year, and that the majority of these were lesbian couples from France seeking sperm donation.
There appeared to be a clear correlation between legal prohibitions in patients’ home countries and the numbers who travelled abroad, he said. “The changes in numbers of patients coming from a specific country for a specific treatment and changes in the law in that country are not coincidental.
“In France couples have to be heterosexual, in a stable relationship and of reproductive age in order to have access to assisted reproduction. In addition to the legal reasons, given the geographical closeness of the two countries and the fact that language difficulties are limited, it was not surprising to find French patients made up the largest percentage of those travelling to Belgium (38%). These were followed by patients from The Netherlands (29%), Italy (12%) and Germany (10%),” he said.
Professor Pennings believes that the numbers may be an underestimate. Not only did two out of the 18 qualifying centres not reply, but centres which only provided treatments that were less technically demanding, such as hormonal stimulation or artificial insemination, were not included. Additionally, no data were included from countries that provided fewer than five patients per year per centre.
“Although collection of data on the numbers of patients moving from one country to another is a first and important step, future research should include the experiences of patients, the difficulties they experience, the impact of such movements on the national health care systems, and the effects of, for instance, portability of insurance on the numbers,” he said. “We will only be able to evaluate the phenomenon properly when we can see the full picture.”
Quelle: http://www.ivf.net/ivf/who_goes_a…pies-o4261.html
Leider gibt es auch diese Studie nur auf englisch.
Ines & Chris
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Mal wieder ein furchtbar netter Bericht über Eizellspende, mehr in dem Link.
http://www.radiobremen.de/nordwestradio/…nuskript116.pdf
Die Verfasserinnen sind Prof. Dr. Konstanze Plett und Julia Diekämper
Falls ihr den Damen mal Eure Meinung schreiben möchtet, sucht einfach in der Uni Bremen nach den beiden Damen.
Wir halten uns zumindest an das was Radio Bremen schreibt:
© Radio Bremen 2009
Dieses Manuskript ist einschließlich aller seiner Teile urheberrechtlich geschützt. Jede Verwertung außerhalb der engen Grenzen des
Urheberrechtsgesetzes ist ohne Zustimmung von Radio Bremen unzulässig. Insbesondere darf das Manuskript weder vervielfältigt,
verbreitet noch öffentlich wiedergegeben werden
Re: Unser Sohn, de Minidrops ist geboren!
Hallo Minidrops,
willkommen auf der Welt, Du hast Deine Eltern sehr glücklich gemacht.
Wir gratulieren Dir und Deinen Eltern alles Gute.
Ines & Chris
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Re: Endlich....
Hallo Theta,
einen herzlichen Glückwunsch zu Eurer "neuen" Familie, geniesst die Zeit.
Alles Liebe
Ines & Chris
Re: Unsere Zwillinge sind da!
Hallo Ihr 4,
das sind tolle Nachrichten von Euch, herzlichen Glückwunsch zu Euren Twins.
jetzt müssen die Beiden sich nur noch beeilen, dass sie in ihr neues Zuhause kommen.
Die Zeit in Brünn war schön, es hat sehr viel Spaß gemacht.
Alles Liebe und meldet Euch mal, wenn ihr Zeit habt.
Ines & Chris
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Wir haben noch eine Ärztin gefunden, die mithelfen möchte Eure Fragen zu beantworten.
Da die Ärzte Eure Fragen in ihrer Freizeit beantworten, und diese ja meist doch knapp ist, freuen wir uns dass wir noch Unterstützung bekommen haben.
Es handelt sich um Dr. Nina Wegmann aus Spanien
Anbei noch ein paar Informationen von Dr. Wegmann:
• Studium der Humanmedizin in Marburg, D, Staatsexamen 2000
• Dissertation in Bern, CH auf dem Gebiet onkologische Immuntherapie
• Weiterbildung zur Fachärztin für Gynäkologie und Geburtshilfe in der Schweiz an verschiedenen Kliniken, hierbei bereits mit Schwerpunkt auf Reproduktionsmedizin/Kinderwunschtherapie, Erlangung des Facharzttitels 2008
• Seit 11/08 in Alicante für die fachspezifische Zusatzausbildung in Endokrinologie und Reproduktionsmedizin
Hallo,
wie viele von Euch bereits gemerkt haben, wurde heute leider der Server gehackt auf dem das Forum hier läuft.
Unser Webhoster und wir sind gerade dabei alles wiederherzustellen.
Sorry für die Probleme.
Ines & Chris
Re: Stört Euch die IVI - Werbung vom Forumsmitglied "Eizellspende" auch ???
Hallo,
Ihr habt Recht, durch diese Werbebanner wird das Forum finanziert/unterstützt.
Der Benutzer "Eizellspende" wird automatisch erstellt, es spiegelt den Forumsnamen wider.
Durch diese Werbebanner können wir das Forum weiterhin für Euch kostenfrei anbieten, wit hoffen, dass das so in Ordnung ist.
Ines & Chris
Hallo,
es tut uns leid, dass Ihr einen halben Tag lang keinen Zugriff auf das Forum hattet.
Erst gab es ein Problem bei unserem Webhoster, dann kam eine Fehlermeldung. Es hat leider etwas länger gedauert, bis wir diese verstanden und beheben konnten.
Ines & Chris
Ihr werdet es sicherlich schon bemerkt haben, wie bereits angekündigt, wird sich hier einiges verändern. Als erstes haben wir das Layout etwas moderner und freundlicher (so denken wir zumindest) gestaltet.
Die anderen Änderungen werden wir nun nach und nach ausführen.
Ines & Chris
Re: wo sind eigentlich die docs ?
Hallo Dr.K.,
Sie waren etwas schneller als wir.
Nochmals vielen Dank für das ehrenamtliche Engagement hier in diesem Forum, natürlich gilt dies für beide "Forums-Docs".
Ines & Chris
Re: Karma, Einzeller, Seitenanzeige & Co
Hallo,
um ein Bild anzuhängen, benötigst Du natürlich den gesamten Pfad. Am sinnvollsten ist es wenn Du Dir ein kostenlosen Bilderhoster suchst, das Bild dort hochlädst und den Pfad zu dem Bild dann einfügst.
Ines & Chris
Re: Was ist denn hier los? Neuerdings Zensur?
Diese Art von Zensur geht nicht gegen Euch. Da Foren generall von Spammern aus aller Welt zum verbreiten von "Websiten mit anstößigem Inhalt" missbraucht wurden und werden, haben wir eine Auswahl an Wörtern als Sicherheit hinterlegt. Das wird auch nicht geändert, ansonsten müssten wir dieses Forum wirklich moderieren.
Allerdings haben wir nun die Wörter, in denen die gesperrten Wortfragmente vorkommen, wieder freigegeben.
Ines & Chris